Perşembe, Kasım 22, 2012

Şükran Günü

Merhaba!
Bugün 22 Kasım, Perşembe, Şükran Günü!

Merikalıların 1863 yılından bu yana resmi tatil olarak kutladıkları Kasım ayının 4. Perşembesi... 1863'ten de geriye giden bir gelenek aslında, tamal bir google taraması ile öğrendim.İlk kutlamayı İspanyollar 16. yüzyılda yapmışlar. 1620 yılında Virginia'ya sağa salim çıkan bir İngiliz kolonisinin başkanı günün kutlanmasını koloninin kanunları arasına yerleştirmiş... 1863 yılında Abraham Lincoln resmi tatil ilan etmiş.

Bir kaç haftadan beri buradaki Amerikalı arkadaşlarımdan Thanksgiving daveti alıyorum. Sanırım toplam beş adet davet aldık Teo ile! Bence bu harika! Hepsi birbirinden samimi, gözleri ışıl ışıl parlayan insanların davetleri idi. Biz kendimizi en rahat hissedeceğimiz daveti kabul ettik. Menümüz zengin, bir küçük/orta boy kuşumuz var, ben içini bizim bildik iç pilavla dolduracağım. Bir de sabahtan Teo ile pek sevdiğimiz ıspanak - pirinç yemeğini yaptım, sadece pirinç yerine şehriye attım; yoğurdumuzu da kapıp gidicez... Aslında daha fazla şey yapmak isterdim, ne kadar yapsam az olacakmış gibi geliyor. Ispanağı da nereden çıkardım bilemiyorum, neyse ki ev sahibimiz ıspanak sevdiğini söyledi... Evet, iç pilav macerası beni bekliyor. Annemden aldım tarifini bu hafta skype'ta. Bakalım. İnşallah güzel olur :)

Bu arada, yoğurt konusuna parantez açmak istiyorum: Burada adam akıllı yoğurt bulana kadar akla karayı seçtim! Bir kere, sade yoğurt mefhumu yok, illa bir şeyle karışacak. Neyse ki geleneksel memleket yoğurduna çok benzer bir yoğurt buldum, şöyle ertesi gün sulanan cinsten! Tabi ki kendim de mayalayabilirim. Evet. Burada sade tatlar bulmak pek de kolay değil gerçekten.

Neyse efendim, bu memleketin bayram havasını yaşıyor olduğumuz için mutluyuz! Şükran günümüz kutlu olsun!
sevgiler, 

1 yorum:

  1. Happy Thanksgiving!
    (Senin aradığın şey semolina flour değil, o taze makarna yaparken kullanılan iri un. Yine de cream of wheat diye bak sen, bizim nişasta gibi 200-250 gramlık kutularda satılıyordu eskiden:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cream_of_Wheat

    YanıtlaSil